torsdag 14 oktober 2010

Demokratiska ledaren

Detta blir mitt sista inlägg och jag ska berätta lite kort om den demokratiska ledaren.

Den demokratiska ledaren är en öppen person och låter andra säga deras åsikter. Ledaren har en god syn på andra människor och är öppen för kommunikation. Dock vill ledaren att alla ska kunna fungera tillsammans och att det ska vara en trevlig arbetsmiljö. Alla ska kunna få ta initiativ och om problem uppstår så ska gruppen kunna lösa det tillsammans på ett bra sätt. Alltså är den demokratiska ledaren en ledare som visar att alla ska kunna vara delaktiga.


Och till sist tänkte jag berätta om mig själv lite hur jag är som ledare. Vi går nu sista året och jag har lärt mig ganska mycket fast det ändå inte känns så på ett sätt. Nu vågar jag stå inför klassen och redovisa och vara med i diskussioner men jag är fortfarande nervös och osäker men inte lika mycket som jag var i ettan. Jag är en ganska tyst person egentligen och säger inte alltid vad jag tycker för jag vill inte vara i vägen, men jag bättrar mig men det tar den tid den tar. Jag kommer bli ännu bättre det vet jag och faktiskt är jag glad att jag valde ledarskap för jag tycker nästan allting handlar om det. Och på något vis känner jag att jag har blivit en bättre person och vågar ta för mig lite mer än vad jag gjort förr. Troligtvis ser ni inte det på de sättet jag ser det på men jag vet ;)

Hejdå detta var det sista för mig!
/Rebecca k

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar