tisdag 5 oktober 2010

fortsättning på ledarskap

Jag tycker att det stämmer ganska bra. Eftersom man är olika personer och har olika yrken så blir det självklart att man får olika ledarstilar. Och nu när vi kom in på det här om ledarstilar kom jag och tänka på att vi fick göra en uppgift så man kunde kolla vilken ledarstil man blev. Jag blev vårdande stödjande och det stod "varm, generös, god lyssnare, ställer upp för andra, har svårt att säga nej, konflikträdd, samarbetsinriktad, låter andra ta initiativet". När jag kollade på det stämde det ganska bra hur jag är som person och hur min ledarskap har utvecklas men dock var det någon sak som inte stämde. Jag lyssnar gärna på vad andra har att säga och jag bryr mig om andra men kanske inte alltid visar det på bästa sätt, vill samt hjälpa andra med det jag kan. Jag kan inte påstå att jag är konflikträdd eller låter andra ta initiativet men jag kan ge med mig ganska mycket, det måste inte vara just som jag vill utan andra ska självklart få säga deras åsikter m.m.

Vi alla har olika ledarstilar och det är alltså hur vi är som person, vad har du för ledarstil?

/Rebecca K

1 kommentar:

  1. Jo, man utvecklar ju olika ledarskap beroende på hur man är som person. Allt på resultatet kanske inte stämmer in på en till 100 % men det speglar förmodligen en del på hur man är. Eftersom du kan se saker som stämmer överens och samtidigt se olikheter kanske det tyder på att du har flera ledarstilar i olika situationer? :)
    /Catrin

    SvaraRadera