torsdag 7 oktober 2010

fortsättning

Ja juste ja. Testet vi gjorde var väldigt lärorikt vill jag säga för jag chansade ut vad min kompis skulle bli efter erfarenhet och precis de jag sa blev hon. Jag själv blev själv ”uttrycksfull initiativ” vilket innebär att man är aktiv, handlingsinriktad, idérik, lätt att prata med, vill vara i centrum, lyssnar dåligt, otålig, ständigt på väg, drar snabba slutsatser. Jag tycker själv att mycket av detta stämde bra in på hur jag brukar vara och agera. Testet gjorde vi alla i klassen på Christer lektion under "ledarskap". Så bilden har sin källa från den lektionen.
Precis som Rebecca skrev så har vi alla olika ledarstilar. Vad har ni andra?
Tryck på bilden för att få den stor
/ Angelika Gustavsson

10 kommentarer:

  1. På testet vi gjorde blev jag också den uttrycksfulla och initiativrika ledaren precis som du Angelika. Själv tycker jag att det inte stämde in så bra på mig för jag anser mig själv vara en person som gärna lyssnar på andra. Har ofta varit den person fått lösa konflikter och även suttit med och lyssna om någon behövt prata. // Johanna C från v-e-a-l.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Bra att du hade lagt in bilden. Det tyckte jag var roligt!

    SvaraRadera
  3. Jag fick samma ledarstil som er två på testet vilket jag tyckte stämde ganska bra in på mig själv. Även om man inte skulle ta testet på allt för stort allvar så måste man ju få analysera lite och det gjorde jag. Testet stämde till stor del in på mig. Stämde det bra in på dig tycker du? / Hagwall

    SvaraRadera
  4. Hagwall: Ja jag tyckte testet stämnde bra in på mig. Ser mig mest som en "uttrycksfull initiativ" än de andra 3.

    SvaraRadera
  5. Jag blev också som de flesta andra "uttrycksfull initiativ" de tyckte jag stämde in på mig också. Vissa saker iallafall.
    Men som Claesson skrev så brukar jag också vara den som tar hand om personerna jag leder över och hjälper dem om dem behöver de. Jag lyssnar och löser konflikter.

    Jag tyckte det var en rolig undersökning :)

    // Therése

    SvaraRadera
  6. När ja gjorde testet så blev jag precis som alla ovan har blivit "uttrycksfull initiativrik". Detta testet stämde ganska bra men jag har ju även några andra punkter som inte fanns i den spalten som jag anser att jag har:)
    //Emil från v-e-a-l.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Jag blev lite mer pådrivande och styrande, och jag tycker det lät bra om mig själv. Och det beror på vilken situation man är inne i när man blir lite styrande och pådriver andra. Men som sagt man kan ändras med tiden, ingen vet bara när och hur :)

    SvaraRadera
  8. Som Emil nämnde blev jag också "uttrycksfulla och initiativrika". Håller med Emil om att det finns andra punkter som jag tycker fattas. Fast en ledare är inte samma ledare varje dag.
    // Reinhold

    SvaraRadera
  9. Håller med dig helt Marcus. En ledare är inte samma ledare varje dag.
    /Angelika

    SvaraRadera
  10. Jag blev också den uttrycksfulla och initiativrika och jag tycker att en del av det stämmer. Fast det är klart det beror mycket på när och i vilka sammanhang. Jag tycker precis som Emil och Marcus om att det är svårt att pricka ut sig som ledare på så få punkter. / Elin

    SvaraRadera